Hopp til innholdet

Salgsbetingelser og personvern

Salgsbetingelser

1. Partene

Selger er New Noise Album AS, Tryms vei 50, 1781 Halden, post@newnoise.no, +47 900 15 276, 925134910MVA , og betegnes i det følgende som  selger/selgeren.

Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som  kjøper/kjøperen.

2. Betaling

Kjøpesummen kan etter eget valg ved checkout gjøres opp gjennom Paypal,bank/kredittkort eller Vipps.

Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som varen sendes.

3. Levering

Levering av varen fra selgeren til kjøperen skjer på den måten og til det stedet som er angitt i bestillingsløsningen i nettbutikken. Hvis ikke leveringstidspunkt fremgår av bestillingsløsningen, skal selgeren levere varen til kjøper innen rimelig tid som normalt er 3-5 arbeidsdager og senest 30 dager etter bestillingen er mottatt. Varen skal leveres til kjøperen med mindre annet er særskilt avtalt mellom partene.

LEVERINGSMÅTER

Vi tilbyr sending via Posten/Bring, eller Postnord Mypack som har utlevering i dagligvarebutikker over hele landet. Velg lokal henting dersom du vil hente varene på kontoradressen i Halden. 

Feilvarer

Dersom du mottar en feilvare fra oss ber vi deg kontakte post@newnoise.no for videre instruksjoner. Ved retur av vare vil du motta en ferdig frankert adresselapp av oss. Vi sørger videre for at du får et feilfritt eksemplar av varen så raskt som mulig etter at vi har mottatt returen. 

4. Angrerett

Med mindre avtalen er unntatt fra angrerett, kan kjøperen angre kjøpet av varen i henhold til angrerettloven.

Kjøperen må gi selger melding om bruk av angreretten innen 14 dager fra fristen begynner å løpe. I fristen inkluderes alle kalenderdager. Dersom fristen ender på en lørdag, helligdag eller høytidsdag forlenges fristen til nærmeste virkedag.

Angrefristen anses overholdt dersom melding er sendt før utløpet av fristen. Kjøper har bevisbyrden for at angreretten er blitt gjort gjeldende, og meldingen bør derfor skje skriftlig (angrerettskjema, e-post eller brev).

Angrefristen begynner å løpe:

  • Ved kjøp av enkeltstående varer vil angrefristen løpe fra dagen etter varen(e) er mottatt.
  • Selges et abonnement, eller innebærer avtalen regelmessig levering av identiske varer, løper fristen fra dagen etter første forsendelse er mottatt.
  • Består kjøpet av flere leveranser, vil angrefristen løpe fra dagen etter siste leveranse er mottatt.

Angrefristen utvides til 12 måneder etter utløpet av den opprinnelige fristen dersom selger ikke før avtaleinngåelsen opplyser om at det foreligger angrerett og standardisert angreskjema. Tilsvarende gjelder ved manglende opplysning om vilkår, tidsfrister og fremgangsmåte for å benytte angreretten. Sørger den næringsdrivende for å gi opplysningene i løpet av disse 12 månedene, utløper angrefristen likevel 14 dager etter den dagen kjøperen mottok opplysningene.

Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake til selgeren uten unødig opphold og senest 14 dager fra melding om bruk av angreretten er gitt. Kjøper dekker de direkte kostnadene ved å returnere varen, med mindre annet er avtalt eller selger har unnlatt å opplyse om at kjøper skal dekke returkostnadene. Selgeren kan ikke fastsette gebyr for kjøperens bruk av angreretten.

Kjøper kan prøve eller teste varen på en forsvarlig måte for å fastslå varens art, egenskaper og funksjon, uten at angreretten faller bort. Dersom prøving eller test av varen går utover hva som er forsvarlig og nødvendig, kan kjøperen bli ansvarlig for eventuell redusert verdi på varen.

Selgeren er forpliktet til å tilbakebetale kjøpesummen til kjøperen uten unødig opphold, og senest 14 dager fra selgeren fikk melding om kjøperens beslutning om å benytte angreretten. Selger har rett til å holde tilbake betalingen til han har mottatt varene fra kjøperen, eller til kjøper har lagt frem dokumentasjon for at varene er sendt  tilbake.

5. Mangel ved varen – kjøperens rettigheter og reklamasjonsfrist

Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år.

Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning  fra selgeren.

Reklamasjon til selgeren bør skje skriftlig.

Retting eller omlevering

Kjøperen kan velge mellom å kreve mangelen rettet eller levering av tilsvarende vare. Selger kan likevel motsette seg kjøperens krav dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader. Retting eller omlevering skal foretas innen rimelig tid. Selger har i utgangspunktet ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel.

Prisavslag

Kjøper kan kreve et passende prisavslag dersom varen ikke blir rettet eller omlevert. Dette innebærer at forholdet mellom nedsatt og avtalt pris svarer til forholdet mellom varens verdi i mangelfull og kontraktsmessig stand. Dersom særlige grunner taler for det, kan prisavslaget i stedet settes lik mangelens betydning for kjøperen.

Heving

Dersom varen ikke er rettet eller omlevert, kan kjøperen også heve kjøpet når mangelen ikke er uvesentlig.

6. Konfliktløsning

Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig  på  telefon 23  400  500  eller www.forbrukerradet.no.

Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.

PERSONOPPLYSNINGER

Dine personopplysninger er beskyttet og oppbevares i henhold til norsk lov. Dine kundedata vil ikke bli delt med eller solgt til en tredjepart. Du må selv samtykke i å motta reklame og nyhetsbrev fra New Noise Album AS.

New Noise Album AS er ansvarlig for dine personopplysninger og er forpliktet til å beskytte og respektere ditt privatliv og din personlige integritet når du bruker våre tjenester. Denne erklæringen hjelper deg å forstå hvilke personopplysninger vi behandler, hvorfor de samles inn, hvordan vi bruker dem og dine rettigheter.

Dersom du har spørsmål er du velkommen til å kontakte oss.

Vær oppmerksom på at våre tjenester kan inneholde lenker til nettsider som drives av partnere, annonsører og konsernselskaper. Dersom du følger en lenke til slike nettsider ber vi deg være oppmerksom på at disse kan ha sine egne personvernregler og at vi ikke påtar oss noe ansvar for deres behandling av dine opplysninger. Du bør derfor gjøre deg kjent med deres personvernregler før du gir dem dine personopplysninger.

COOKIES

For å sikre at du får relevant informasjon og en best mulig opplevelse når du besøker våre nettsider vil vi kunne samle inn informasjon og data ved bruk av informasjonskapsler (cookies) og liknende teknologier.

Informasjonskapsler er små tekstfiler som inneholder opplysninger som for eksempel hvilken vinylplate du var inne på via våre sider eller profilinformasjonen din. Disse tekstfilene blir midlertidig lagret på din enhet (PC, mobil eller nettbrett) og hjelper oss å gjøre ditt besøk på våre nettsider mer meningsfylt og positivt for deg, ved at vi husker informasjon om deg. Filene blir slettet automatisk etter en viss tidsperiode eller når nettsiden lukkes.

Deaktivere og slette cookies

I alle nettlesere kan du bestemme om du ønsker å akseptere cookies automatisk eller ikke. Du har også muligheter til å slette cookies når du måtte ønske. For detaljer om dette se hjelp i egen nettleser eller følg den eksterne linken nedenfor for hjelp fra nettvett.no sine side. 

HVEM ER VI

Vår webadresse er: https://www.newnoise.no.

NEW NOISE KONTAKTINFO

NEW NOISE ALBUM AS

Organisasjonsnummer: 925134910MVA
Adresse: Tryms vei 50, 1781 Halden 
Telefon: 90015276
E-post: post@newnoise.no 
Daglig leder: Freddy Mathisen